5 טיפים שיעזרו לכם להגדיל את כמות החשיפה שלכם באינסטגרם

5 טיפים לאינסטגרם

רשת האינסטגרם שהושקה בשנת 2010 הפכה במהרה לאחת הרשתות החברתיות המוצלחות ביותר של העשור האחרון. מה שהתחיל כאפליקציה בסמארטפון להעלאת תמונות אותנטיות מחיי היום יום ברחבי העולם, עד מהרה הפך לפלטפורמה ליצירת תוכן ועניין שאין שניה לה. ומי שחשב שמדובר רק באלבום תמונות יפות של החברים, כדאי שיחשוב שוב. כי לא רק שהאינטסטגרם שינה את כללי הצילום והיצירה, הוא גם הפך מקור הכנסה פעיל וקריירה למיליוני אנשים ברחבי העולם, שהשכילו לקחת את הפרופיל שלהם לשלב הבא. בלוגרים הפכו לאינסטגרמרים, אנשי תרבות ובידור התחילו לפרסם מוצרים בתשלום, ואפילו בני נוער אנונימיים הפכו לאושיות רשת שמקבלות עשרות אלפי שקלים על כל פוסט של מותגים. כל מה שצריך היא חשיפה, והרבה. וחשיפה בעולם האינסטגרם פירושה- עוקבים ולייקים. אבל ברוב המקרים מדובר במשימה לא פשוטה בכלל וכזו שדורשת המון עבודה ויצירתיות. אבל לא רק, יש כמה דרכים פשוטות שאנשי רשת מנוסים מכירים היטב והגיע הזמן שגם אתם תכירו. אז איך אפשר לעודד תנועה בפרופיל האינסטגרם שלכם? בואו תלמדו כמה דרכים קלות שכל אחד יכול לעשות ותתחילו להינות מפרופיל אינסטגרם חי ובועט שכולם מקנאים בו ואולי אפילו להכנסה צדדית לא רעה בכלל.

1. תישארו בקשר עם העוקבים שלכם.

אחד הדברים שמשחק תפקיד חשוב במעורבות שלנו ברשתות החברתיות, הוא ללא ספק האינטראקציה שלנו עם משתמשים אחרים. כשאנחנו פעילים ברשת החברתית, אנחנו מניעים את גלגלי האלגוריתם ובכך מעוררים תנועה בפרולפיל האינסטגרם שלנו. אם אתם רוצים לשמר את העוקבים שלכם ולמשוך תנועה אל חשבון האינסטגרם שלכם, תזכרו להישאר בקשר עם כל מי שמביע עניין או מגיב אל התוכן שלכם באינסטגרם. תגיבו לתגובות של אחרים, תענו להודעות ב"דיירקט מסג'" (DM) ותהיו פעילים בפוסטים שלכם. בצורה כזו, אתם בעצמכם הופכים להיות תנועה בפרופיל שלכם ומעוררים את האלגוריתם של אינסטגרם להפנות אליכם תנועה. ההמלצה לתגובה על תמונה היא לפחות שלוש מילים, כדי שהאלגוריתם יזהה שמדובר במשתמש אמיתי ולא רובוט ובכך יפנה תנועה לכיוון הפוסט שלכם, וכך תקבלו יותר לייקים וחשיפה.

2. תזכרו שלא הכל נוצץ.

מחקרי חשיפה רבים מראים שאנשים שנמצאים ברשת מגיבים לפגמים, הרבה יותר משלמות. מפתיע לגלות, אבל דווקא ברשת חברתית כמו אינסטגרם, שקידשה את הנראות והשלמות, מה שמעורר הכי הרבה אמפתיה ותגובות בפרופיל, הם דווקא הפוסטים האנושיים, המצחיקים, הפגומים. הפגמים הם אנחנו, הם הופכים את כולנו לאנושיים. ויותר מהכל, הם גורמים לעוקבים שלכם להזדהות איתכם. בזה שהם נחשפים לפגמים שלכם, הם מבינים שאתם סובלים מאותן בעיות כמוהם, אותן חוויות ואותם פגמים הם מה שנותנים להם להרגיש שייכות. ויותר מזה, מה שגורם להם לרצות ולהמשיך לעקוב אחריכם ולהזדהות עם תוכן שגורם להם להרגיש אנושיים, ולפעמים אפילו להרגיש טוב עם עצמם.

3. תשתמשו בהאשטגים בכל תמונה.

אם אתם עוד לא יודעים מה זה האשטג, זו כנראה גם הסיבה לחוסר התנועה בעמוד שלכם, אבל היי, לא מאוחר אף פעם. השימוש בהאשטג קיים כבר כמה שנים במספר רשתות חברתיות כגון אינסטגרם, טוויטר, גוגל פלוס ולאחרונה הוסיפה אותו גם פייסבוק. אופן יצירת תגית החיפוש מבוצע על ידי הקשת של סימן הסולמית # ולאחריה תיאור הנושא או המילה אותה היינו רוצים להדגיש. למשל: אם הנושא עליו אני מדברת הוא אופנה ארשום בסוף המאמר #מיתוג #אופנה. אפשר להוסיף את ההאשטג גם באמצע משפט. האשטג זו בעצם מילה שמתייחסת לקבוצת עניין , קבילה משותפת בעצם, שמסומנת בסימן "סולמית" ואחריה שם של תחום עניין, מקום, או הרגשה. כשאתם מעלים תמונה לפיד ואחריה מוסיפים האשטג שמתאר את התמונה או את הקהילה שקשורה אליה, אתם בעצם אוטומטית משייכים את עצמכם לאותה קבוצת עניין, אותה קהילה. בהרבה מהמקרים, מדובר בקבוצת עניין שמיליוני אנשים ברחבי העולם נמצאים בה ומסמנים האשטג על פוסטים דומים. דרך הוספת האשטגים רבים ומגוונים (בעיקר כאלה שיש להם מיליוני תיוגים) אתם חושפים את הפוסט שלכם למילארדים של משתמשים שמתעניינים באותו תחום, ומגדילים את הפוטנציאל לחשיפה שלכם פי כמה וכמה.

4. השתמשו בקניית לייקים באינסטגרם כדי להגביר חשיפה לתמונות שלכם וכדי לגרום להן להראות טוב.

כשאנחנו נתקלים בתמונה שאהבנו באינסטגרם אנחנו בדרך כלל נסמן אותה בלייק בגלל שהיא מצאה חן בעיניינו, אבל בהרבה מהמקרים אנחנו נסמן לייק מסיבה אחרת, כזו שלא תמיד אנחנו שמים לב אליה. הסיבה הזו היא כמות הלייקים שהתמונה כבר קיבלה. כלומר, כשאנחנו נתקלים בתמונה שיש לה מאות ואלפי לייקים, יש סבירות גבוהה שכמות הלייקים תשפיע עלינו פסיכולוגית ותגרום לנו לסמן לייקים לאותה תמונה מהסיבה שאולי יש משהו שאחרים אהבו בתמונה וגם אנחנו צריכים לאהוב. מאותה סיבה בדיוק, יש סבירות גבוהה שאנשים יסמנו לכם לייק לפוסט שהעלתם, כשלפוסט הזה יהיו כבר מאות ואלפים של לייקים. להשיג כמויות כאלו של לייקים זו לא תמיד משימה קלה, לכן כדאי לפעמים לנסות קניית לייקים באינסטגרם דרך חברות קידום שמתמחות בכך, ובכך להגביר את החשיפה ואת הסיכוי להגדלת העוקבים בפרופיל האינסטגרם שלכם. נכון שיש אנשים שירימו גבה לגבי שימוש בקניית לייקים באינסטגרם, אבל יודעי דבר יספרו לכם שמדובר בשיטת פעולה פופולרית ידועה בקרב אושיות אינסטגרם וסלבס רבים ברחבי הרשת. אז אולי זה לא משהו שמדברים עליו, אבל הגיע הזמן שגם אתם תכירו את השטה הזו ותתחילו ליהנות מהיתרונות הרבים שלה.

5. אל תשכחו להשתמש בפילטרים בסטורי

פיצ'ר הסטורי הוא אחד הדברים הכי מגניבים ונכונים שהשיקה חברת אינסטגרם בשנים האחרונות. מדובר בפלטפורמה חדשנית, מהירה וספונטנית שנועדה לתת למשתמש אפשרות ליצור תוכן מהיר ולא מחייב ובכל להביע את עצמו בדרך נוספת מלבד התמונות שהוא מעלה לפיד שלו. הסטורי, שהוא בעצם "הסיפור" היומיומי של המשתמש, מאפשר לעצב וליצור תוכן מדליק ומהיר שנעלם אחרי 24 שעות מהפרופיל כאילו לא היה מעולם. אחת הדרכים לצלם בצורה מיוחדת ומעניינת בסטורי, היא דרך פילטרים שונים. הפילטרים הם בעצם מסננים מעוצבים שיוצרים מראות שונים, מצחיקים, סקסיים ולפעמים מוזיקליים, דרכם ניתן לשנות את התמונה או את הפנים של המצולמים ולהוסיף עניין וצבע לצילום בסטורי. הפילטרים האלו, שהחלו כפיצ'ר נחמד בסטורי, הפכו עם הזמן לדבר הכי חם ונכון בקרב אושיות האינסטגרם ברחבי הרשת, ויש כאלו שאפילו יצרו לעצמם פילטרים מעוצבים שמזוהים רק איתם. כאשר אתם משתמשים בפילטרים של אושיות רשת בפרט ובפילטרים באופן כללי, אנחנו מעודדים חשיפה לסטורי שלנו ולעמוד הפרופיל שלנו. ולא רק זה, ברגע שאתם מעודכנים ברשת ומשתמשים בפילטרים חמים מדי יום, אתם בעצם משדרים לעוקבים שלכם שאתם מביני עניין, רלוונטיים ומעודכנים בכל מה שחם ונכון. ורלוונטיות ברשת- פירושה עוקבים והגברת החשיפה.